• Lorand Boți Balint

Cum (de nu mai) vin ideile

Sunt patru pasi care maximileaza sansele celor care cauta idei de a ajunge la unele foarte bune.


Zilele trecute, cand ma dadeam jos din masina, m-a lovit o idee. De-abia pusesem un picior pe astfalt, cand am ramas blocat ca lovit de fulger si i-am zis sotiei mele „Asta e!”


M-am lasat pe spate pe scaun, am stat 30-45 de secunde si am reflectat asupra ei, dupa care m-am dat jos zambind cu gura pana la urechi si gandindu-ma cata dreptate a avut James Webb Young cand a scris prin 1940 „How ideas come”.


A scris articolul la ceva vreme dupa ce fusese intrebat de catre un redactor cum ii vin ideile si nu stiuse ce sa raspunda pentru ca la urma urmelor ideile vin pur si simplu: stai, te gandesti si ele vin.


Nu i-a placut raspunsul pe care l-a dat si o perioada a fost foarte atent la ce idei ii veneau si in ce conditii. Si a ajuns la concluzia ca, in cele mai multe situatii, sunt patru pasi prin care trebuie sa treci.


Din pacate pentru industria de publicitate din Romania, in anul 2014 situatiile in care exista o sansa minima sa urmezi acesti pasi sunt extrem, extrem, extrem de rare.


I. Trebuie sa traiesti o viata cat mai bogata. Sa traiesti situatii cat mai diferite, sa interactionezi cu oameni de toate felurile, sa vezi, sa citesti si sa asculti lucruri cat mai diferite. Sa calatoresti in locuri in care nu ai mai fost – in esenta sa te expui la cat mai multe si diferite lucruri cat traiesti.


II. Trebuie sa intelegi cat se poate de bine brieful, categoria pe care lucrezi, sa traiesti fenomenul din plin. Daca lucrezi un proiect pentru handbal, sa te duci la meciuri, in vestiare, sa petreci timp cu galeria, sa te pui in pielea organizatorilor de meciuri, sa citesti literatura de specialitate. Sa petreci cat mai mult timp si sa traiesti cat mai multe experiente legate de subiectul briefului.


III. Sa combini experientele de viata cu experientele avute traind categoria pe care lucrezi. Sa incerci sa faci legaturi originale intre cele doua.


IV. Sa nu mai lucrezi deloc, dar absolut deloc pe proiectul pentru care cauti ideea. Sa te rupi total si sa cauti sa te implici in alte proiecte fara sa te mai gandesti la el. Sa-l scoti total de pe agenda ta, de pe to do-ul tau.


https://www.forbes.ro/cum-de-nu-mai-vin-ideile-25959


Cover Photo byPixabayfromPexels