• Lorand Boți Balint

FC Farul & FC Viitorul la MasterClass-ul de la Sports Business Academy 2019

In seara aceasta am petrecut doua ore cu oameni care investesc timp si bani in educatia lor - intotdeauna cel mai fain grup pentru cursurile de orice fel. De ce? Pentru ca este foarte probabil sa aiba intrebari la care cauta raspunsuri si receptivitatea lor fata de ceea ce le prezinti tu este maxima, la fel cum este si deschiderea lor pentru a face exercitiile si a colabora cu ceilalti.


Am deschis seara in forta, i-am rugat sa completeze individual spatiile libere: Daca FC Farul Constanta ar disparea ... Daca FC Viitorul Constanta ar disparea ...

Fiind Masterclass de Strategic Thinking in Sports Marketing, am vrut sa deschid cu ei gandindu-se la o serie de lucruri si sa ma asigur ca le ramane fiecaruia cel putin o tema de gandire si aprofundare: cat de important este pentru o organizatie sportiva sa inteleaga de ce exista.

Pentru ca odata inteles acest lucru, deciziile se iau mult mai usor, ideile foarte bune se separa mult mai usor de cele mai putin bune. De ce exista U Cluj? Dar CFR Cluj? Ce s-ar intampla daca maine ar disparea CFR Cluj? Ar disparea ceva semnificativ, ar disparea ceva foarte important pentru Romania sau pentru Cluj?


Multe dintre cluburile din Romania doar functioneaza, doar exista. Oamenii de la aceste cluburi merg la munca pentru ca clubul sa functioneze - o oportunitate ratata din punctul meu de vedere.


FC Viitorul exista pentru a aduce in fotbal tinerii care vor forma nationala Romaniei de maine, jucatorii care vor face diferenta pe teren. Daca maine ar disparea, Romania ar pierde o foarte puternica rampa de lansare a tinerilor. Daca ar disparea si Academia Gheorghe Hagi (practic acelasi proiect), ar disparea si o pepiniera deosebita de talente.


Daca FC Farul Constanta ar disparea, s-ar intrerupe traditia de 100 de ani si ar disparea clubul alaturi de care constantenii au descoperit fotbalul. Ar disparea o parte din comunitate.


FC Viitorul este despre Romania si nationala Romaniei, atrage fani din toate colturile tarii si, incet, incet poate ocupa locul lasat liber de Steaua.


Primul lucru pe care foarte probabil il va face FC Farul Constanta daca va castiga Cupa Romaniei va fi sa duca trofeul pe faleza, in comunitate. Acolo unde i-ar fi locul.

FC Everton este mai iubita in Liverpool decat FC Liverpool, este echipa comunitatii si se comporta ca atare. FC Liverpool este brand global, atrage fani din toate colturile pamantului.


Pentru FC Everton / FC Farul este foarte important sa dea o atentie foarte mare comunitatii din care fac parte - sa se comporte aproape ca un ONG local preocupat de bunastarea si fericirea oamenilor. Sa se implice in zone care trec mult de fotbal, de ceea ce se intampla pe terenul de joc, sa foloseasca puterea fotbalului si a brandului lor pentru a face bine in societate. Oamenii se deschid cand vine vorba despre sport / fotbal. Sunt mult mai atenti la ceea ce se intampla, vor sa se implice mai mult - ceea ce poate fi incredibil de puternic.

Succesul sau insuccesul se masoara altfel pentru ca altii sunt indicatorii care trebuie urmariti. Echipa de fotbal trebuie sa fie solida, dar oamenii pot fi fericiti si daca nu castigi campionatul sau Champions League, tu poti sa fii un club puternic si daca nu te bati la campionat an de an.


Cover Photo byPixabayfromPexels