• Lorand Boți Balint

Feedback-ul de a doua zi

Mi-au trebuit 2 ani pentru a intelege complet motivele pentru care Gareth mi-a respins initiativa de a face un newsletter regional. Toti ceilalti mi-au dat ok-ul pe loc, au fost dati pe spate de faptul ca nu am venit cu o idee, ci cu primul numar executat cap-coada.


Si eram 100% sigur ca acelasi lucru se va intampla si cu Gareth. Si totusi nu. Reactia lui a fost extrem de pozitiva, dupa care mi-a zis ca-mi zice a doua zi dimineata daca o sa-l facem sau nu.


I want to sleep on it before giving a feed-back. I assume it can wait until tomorrow. Correct?


Era prin 2003 si lucram in Leo Burnett Londra pe postul de Communications Manager Europe – lucrand cu o gramada de tari incepand cu UK, Franta, Grecia, trecand prin Polonia, Romania, Rusia, pana in Kazakhstan. Gareth era liderul global pe detergentii P&G (azi este lider pe tot contul P&G).


Pe scurt, propunerea mea a fost sa imbracam schimbul de informatii, de cunostinte intre tari sub forma unui newsletter printat. Ar fi mai atractiv pentru cei care primesc informatiile, ar creste sansele sa fie citite si intelese lucrurile.


A doua zi dimineata mi-a desfiintat initiativa in cateva minute si mi-a dat o lectie importanta de management.


Nu o sa facem newsletterul pentru ca dupa ce vei parasi tu aceasta pozitie nu o sa mai aiba cine sa-l faca!


Moment in care m-am blocat si enervat instantaneu. A continuat explicandu-mi ca nu suntem in business-ul de a face newslettere si nici nu o sa fim vreodata.


Ce o sa fac cand tu o sa ai alte responsabilitati – o sa caut manager care sa stie (si sa vrea) sa scrie newslettere? Obiectivele noastre pe urmatorii ani sunt clare, un newsletter ar fi dragut sa-l avem, dar focusul trebuie sa fie pe intelegerea lucrurilor, nu sa pierdem timpul pe redactare si paginare.


Nu a uitat sa precizeze ca daca ar fi trebuit sa dea raspunsul cu o zi inainte, si-ar fi dat ok-ul si de-asta sfatul lui catre mine este ca de cate ori trebuie sa dau feedback pe un lucru important sa evit sa-l dau pe loc, sa incerc sa dorm o noapte cu gandul la acel lucru. Daca si dimineata ideea pare buna, atunci e ok. Pentru ca deciziile trebuie sa aiba la baza strategia si viziunea ta pe termen lung si nu un elan de moment.


Am zis mai devreme ca m-am enervat instantaneu.


Asta m-a facut sa nu pot fi obiectiv, sa nu incerc sa inteleg motivele. Pentru mine tot ceea ce a ramas a fost ca nu se face pentru ca nu au chef sa caute oameni foarte buni la plecarea mea.


Au trecut anii si odata cu cresterea rolului si a responsabilitatilor mele am inceput sa iau decizii pe proiecte importante. Iar intr-o zi in care mi-a fost prezentata o initiativa extrem de interesanta, mi-am amintit de Gareth, de feedback-ul lui de a doua zi si de cat de important este sa iei deciziile avand la baza strategia ta pe termen lung.

Si am promis un feedback final a doua zi.


Articol publicat pe 14.04.2009:

https://www.smark.ro/articol/21932/feedback-ul-de-a-doua-zi