• Lorand Boți Balint

Maybach-ul domnului Gigi Becali și Teoria Planului Înclinat

Inca din primele ore ale cursurilor de marketing pe care le-am tinut cu profesori de scoala generala si liceu mi-am dat seama ca una dintre cele mai mari provocari va fi sa-i fac sa nu le mai fie rusine cu publicul lor.


Pai, ii intelegem pe copii si inca prea bine! Dar nu ne ajuta la nimic. Stim ca sunt interesati de Gigi Becali, de vedete si de averi mari. Degeaba le vorbim noi despre fizica, istorie, geografie sau altele de genul acesta ca nu-i intereseaza.”


Adica exact ceea ce ziceam: elevilor le pasa de Gigi Becali si aproape deloc de fizica! Oribil.

Sunt o generatie pierduta. Sau nu.


Daca te uiti din perspectiva unei filosofii de marketing iti dai seama ca ai pe ce sa construiesti si ca poti sa te folosesti de ceea ce-i intereseaza pentru a-ti transmite mesajul educational, pentru a-i face sa asimileze cunostintele de care vor avea nevoie mai departe.


Daca la fizica vrei sa le predai Teoria Planului Inclinat (un subiect nu foarte apetisant pentru elevi) poate ca nu este o idee rea sa te folosesti de Gigi Becali si de interesul pe care il manifesta elevii fata de el pentru a face lectia mai relevanta.


Iti place sau nu-ti place, este momentul sa te documentezi cat mai temeinic pe subiectul Gigi Becali. Ce vei descoperi? Printre altele ca pare a fi foarte bogat, ca are un palat in Bucuresti, o mega vila in Pipera, o super masina Maybach, este europarlamentar, e la inchisoare de ceva vreme, e patronul FC Steaua, cioban la origine, si se mandreste cu asta, are verisori infipti in impresariatul de fotbal si ca Gica Hagi ii este nas.


Mai departe trebuie doar sa legi Teoria Planului Inclinat cu una dintre informatiile descoperite si vei trezi interesul elevilor pentru subiect.


De exemplu, ai putea sa construiesti pe super masina pe care o are in proprietate si sa deschizi discutia in clasa cu o intrebare de genul: „Ce credeti, poate Maybach-ul domnului Gigi Becali sa urce o trambulina pentru sariturile cu schiurile tinand cont ca are tractiune fata si ca trambulina are o lungime de 90 de metri, o inclinatie maxima de 80 grade si ca este acoperita cu zapada? Daca da, de ce? Daca nu, de ce?”


Si sunt convins ca s-ar genera discutii aprinse intre elevi (mai ales intre baieti), discutii in timpul carora ar putea fi introduse natural informatii de genul forta de frecare, normala perpendiculara pe plan – totul pentru a explica diferitele teorii pe care le vor exprima elevii.


Iar la sfarsit concluzia ar putea fi ca un Maybach nu poate urca o astfel de pista si ca, de fapt, avand tractiune fata, nu ar putea urca nici o panta putin mai abrupta de munte. Si copiii ar putea trage concluzia ca o masina de 10-15 ori mai ieftina decat Maybach-ul domnului Becali este de fapt mult, mult mai buna in viata reala.


https://www.forbes.ro/maybach-ul-domnului-gigi-becali-si-teoria-planului-inclinat_0_9809-16234