• Lorand Boți Balint

O oră până la Borussia Dortmund vs. F.C. Schalke 04

Reincepe Bundesliga cu un meci bun: Borussia Dortmund vs. F.C. Schalke 04 si, dincolo de fotbal, astept cu nerabdare sa descopar doua lucruri:


1) ce inovatii vor aduce televiziunile pentru a compensa lipsa spectatorilor din tribune

2) cati romani NU se vor uita la acest meci


1) Au mai fost meciuri fara spectatori in tribune, dar au fost cazuri speciale si nu justificau investitia unor resurse semnificative pentru a face trasmisiunea mai interesanta.

Lumea de astazi este diferita, ne pregatim pentru minim 6 luni, probabil 12-18 luni fara spectatori in tribune. In toate competitiile - inclusiv Bundesliga. Pentru a-si pastra audientele cat mai ridicate, televiziunile vor trebui sa aduca lucruri noi in transmisiunile meciurilor. Si primele meciuri sunt foarte importante pentru ca foamea de fotbal este mare. Este timpul pentru experimente, pentru asumarea unor riscuri. Am convingerea ca vom vedea inca de astazi o serie de lucruri noi.


2) Atragerea suporterilor inapoi la fotbal sau cultivarea suporterilor actuali?

Suntem la capatul a doua luni in care fotbalul a fost oprit, cei mai multi dintre fanii dedicati ai fotbalului se vor uita la meciul de astazi - in ciuda vremii frumoase si a deschiderii oferite de ridicarea starii de urgenta. Fiind si pe Look TV, nu doar pe una dintre retelele de cablu, vom putea stii cati romani s-au uitat si cati NU s-au uitat la meci. Normal, toata lumea se va uita si va discuta despre ce audiente a reusit meciul. De ce este important si cati nu s-au uitat? Pentru ca numarul celor care se vor fi uitat va da doar o perspectiva asupra lucrurilor, o perspectiva incompleta. Ori fotbalul romanesc nu are bugete de marketing nelimitate si stabilirea unui obiectiv cat mai clar este esentiala pentru a aduce la viata campanii eficiente. Un numar foarte mare de romani care nu se uita ar impune ca obiectiv atragerea suporterilor inapoi la fotbal, total diferit de ceea ce inseamna focus pe oamenii care sunt deja aici.


In luna decembrie a anului trecut, GSP a dat publicitatii rezultatele unei cercetari de marketing realizata impreuna cu GFK. Un proiect frumos, dar care si-a asumat din start "un public tinta format din barbati pasionati de sport si suporteri declarati". Toate rezultatele sunt valabile pentru acest public tinta si tocmai de aceea au fost exprimate in procente, au lipsit numerele absolute.

https://www.gsp.ro/fotbal/liga-1/sondaj-exclusiv-gsp-video-fcsb-are-cei-mai-multi-suporteri-gica-hagi-e-cel-mai-apreciat-om-din-sport-585639.html

Cercetarea a fost realizata in randul celor care foarte probabil se vor uita astazi la meciul care este pe cale sa inceapa. Pentru echipe ca FC Viitorul Constanta este foarte important sa inteleaga cati nu sunt astazi in acest grup de oameni.


PS La aceeasi ora se disputa si alte 4 meciuri din Bundesliga. RB Leipzig vs. SC Freiburg; TSG 1899 Hoffenheim vs. Hertha Berlin; Fortuna Düsseldorf vs. SC Paderborn 07; FC Augsburg vs. Vfl Wolfsburg


Cover Photo: bundesliga.com