• Lorand Boți Balint

O provocare pentru oamenii de marketing și comunicare

Discurs sustinut in cadrul celei de-a VI-a editii a Premiilor de Excelenta IAA cu ocazia acceptarii premiului „Excelenta in Managementul Comunicarii”. Ateneul Roman – Bucuresti, 25.02.2014.

Buna seara! Multumesc IAA pentru premiu, este o recunoastere foarte importanta pentru mine.


Urmarind evenimentele din Ucraina din ultimele zile mi-am amintit cum, in urma cu 25 de ani, in plin comunism, colectionam reclame print decupate din diverse reviste straine pe care reuseam sa pun mana.

Visam cu ochii deschisi cum ar fi ca atunci cand voi fi mare sa ajung sa fac si eu reclame stralucitoare la clapari, blugi, sampanie sau deodorante.


Cateva luni mai tarziu, in dimineata zilei de 22 decembrie 1989, aratand catre mine si sora mea, mama ii intreba pe soldatii care pazeau Sediul PCR din Brasov daca ar avea suflet sa impuste asa copii draguti si ce anume pazesc ei de fapt? Din fericire nu am ajuns sa aflam raspunsul pentru ca am reusit sa dam jos comunismul si sa fim oameni liberi.


Dupa ce reusesti sa dai jos comunismul stii ca poti face orice iti propui – totul este sa-ti propui.


Intrebarea este ce ne propunem sa fim noi cei prezenti in aceasta seara, in Ateneul Roman.


Astazi, Romania este judetul Vaslui al Europei. De cate ori ne punem problema in Bucuresti daca o reclama va conecta cu „vasluienii”, cum stam cu equity-ul sau cu market share-ul in Vaslui, de cate ori clientii iau in considerare sa lucreze cu o agentie de publicitate din Vaslui vs. una din Bucuresti sau Cluj, tot de atatea ori colegii nostri europeni se preocupa de Romania.


Sub presiunea vietii de zi cu zi putem cadea in capcana de a accepta rolul acesta marginal, dar personal cred ca ar trebui sa ne propunem sa fim Brasovul, Sibiul, Iasiul sau Timisoara Europei.


Si v-as propune o provocare: anul viitor, cand ne vom vedea pentru premiile de excelenta IAA 2015, inainte de inceperea festivitatilor, fiecare dintre noi sa petreaca un minut gandindu-se la ce a reusit Ea/El personal exceptional in ultimele 12 luni. Care sunt acele lucruri foarte destepte care nu ar fi vazut lumina zilei daca Ea/El nu ar fi existat. O cutie de chibrituri desteapta, un insight inspirat sau o campanie nationala nemaivazuta.


Si daca vom face din asta o traditie si fiecare dintre noi va avea macar un exemplu la fiecare editie, in cativa ani vom fi intr-o cu totul si cu totul alta pozitie in lume.


Pentru ca s-ar putea sa nu ne intereseze internationalizarea, dar cu siguranta in 2014 internationalizarea este interesata de noi.


Multumesc inca odata pentru premiul acordat si un 2014 exceptional fiecaruia dintre voi!


https://www.forbes.ro/o-provocare-pentru-oamenii-de-marketing-si-comunicare_0_9993-16053