• Lorand Boți Balint

SCÂRRRRRȚȚȚ…

In marketing niciodata nu trebuie sa iti fie rusine cu consumatorii tai. Meseria ta nu este sa ii judeci, ci sa ii intelegi cat mai bine.


In urma cu vreo 15 ani, in cadrul unei cercetari de marketing pentru o companie de produse alimentare, un grup de profesionisti mergeau din casa in casa si petreceau un timp cu gospodinele pentru a le vedea in mediul lor obisnuit („in home visits”).


Trei romani si un expat mergeau si povesteau cu femeile si apoi chiar asistau in timp ce acestea gateau in bucatarie diferite mancaruri.


Intr-una dintre aceste vizite, in timp ce urmareau o femeie foarte OK si deschisa la lucruri noi, apare un moment in care femeia trebuie sa deschida o conserva. Foarte natural, pune mana pe un ditamai cutitul de bucatarie dupa care, muncitoreste, infige cutitul in conserva facand o gaura in margine. Apoi, cu miscari hotarate si cu zgomotul aferent, taie bucata cu bucata capacul conservei.


Reactia romanilor care au asistat la aceasta scena a fost instantanee: „O, nu, Doamne, ce face?! Horror! De ce nu foloseste oare un desfacator de conserve care se gaseste in magazine??!!? Ce empiric!”– aproape ca s-au chircit de rusine pentru femeia respectiva.


Strainul si-a notat simplu in caiet: „De verificat daca este un comportament raspandit si care ar fi atitudinea daca am face o promotie prin care sa dam cadou desfacatoare de conserve. Femeile le-ar folosi?”


Pentru ca, nu-i asa, in anii aceia multi marketeri romani faceau greseala sa-i judecepe consumatori in loc sa-i inteleagapur si simplu. Ba chiar le era rusine cu astfel de consumatori si nici nu se gandeau sa se coboare la nivelul lor.


Oare acum s-o fi schimbat foarte mult situatia de atunci?


https://www.forbes.ro/scarrrrrttt-44013