• Lorand Boți Balint

Schnell, schneller! Galop!

Pentru foarte multi publicitari drumul pana la o campanie este la fel de important ca produsul final, campania in sine. Pentru ca lunile de munca sunt bucati de timp importante din viata lor.

Ca adolescent, in anii ’90 puteai descoperi sexul prin una dintre cele doua mari „scoli” la care aveai acces: M6 ori SAT1.


Le film erotique du dimanche soir sur M6 te facea sa visezi cum te pierzi in pielea celuilalt, sa simti placerea de a-i alinta gatul, palmele, genunchii, de a-i simti suflarea in urechea ta stanga.



Traiai alaturi de personajul principal orgasmul pe care il avea urcand scarile catre iubita sa – doar la gandul la ceea ce va urma.


Te trezeai fizic in compartimentul unui tren in care atractia dintre tine si persoana din fata ta aproape ca-ti facea inima sa explodeze in piept.


SAT 1, pe de alta parte, te ducea in ferma animalelor unde orice era permis, sub orice forma si cat mai carnal si direct cu putinta.

Das ist gut…? Ya, Ya! Schnell, schneller! Galop!


Nu stiu altii cum sunt, dar pe mine pasiunea pentru publicitate m-a facut ca saptamana dupa saptamana, duminica seara sa raman fixat in fata M6delectandu-ma cu Culture Pub – pentru decenii emisiunea cult a publicitarilor – si sa nu ratez nici filmul erotic care incepea imediat dupa aceea. Simteam ca ar fi fost mare pacat sa ma culc devreme*.


Asa ca, in aceste conditii, au fost prea putine sanse pentru „Schnell, schneller! Galop!” – le dimanche soir si-a pus amprenta definitiv si, mai mult, publicitatea a ramas asociata puternic cu vraja dintre doi parteneri.


Cu dansul, jocul, explorarea si descoperirea unuia de catre celalalt.


Daca stai de vorba cu oamenii din publicitate descoperi usor ca lucreaza in agentie mai ales pentru placerea muncii, pentru pasii pe care ii faci pentru a ajunge la reclama finala care reprezinta intr-adevar scopul final, dar nici pe departe nu reprezinta totul.


Si tocmai de aceea, intr-o lume caracterizata din ce in ce mai mult de „Schnel, schenler! Galop!”, tare ii mai iubim pe cei care reusesc sa gaseasca resursele sa mai si danseze un pic cu noi.


* Ma intreb acum daca n-o fi fost invers? Asteptam Le film erotique du dimanche soir sur M6 si neavand altceva mai bun de facut ma uitam la Culture Pub de am sfarsit in publicitate?


https://www.forbes.ro/schnell-schneller-galop-27328