• Lorand Boți Balint

Top sau Premii de Excelență?

Partea buna a unei initiative din categoria "top al specialistilor pe marketing sportiv" este initiativa in sine.

Existenta unor premii (ale industriei) este unul dintre semnele ca exista o industrie sau ca aceasta este pe cale sa se cristalizeze.


Tocmai de aceea salut ceea ce este anuntat a fi primul top al specialistilor pe marketing sportiv.


https://sportm.ro/primul-top-al-specialistilor-pe-marketing-sportiv/?fbclid=IwAR2gNyuJ_7BcMc8W5n-GtxlYTiW6Yrgx_C4QF0udBE2JTABRV15B2wJmPHc


In acelasi timp cred ca este foarte important ca pe intreg procesul sa se pastreze o atitudine deschisa, de invatare din ceea ce urmeaza sa se intample. Daca va fi cazul, de ajustare pe viitor a initiativei.


Unde as fi foarte atent: s-ar putea sa fie foarte greu sa faci un top relevant - cu locul 1, 2, 3 ...

Nu de alta dar s-ar putea sa compari mere cu pere. M-am uitat la oamenii inclusi in lista si zonele acoperite sunt foarte diferite.


Este motivul pentru care la nivelul IAA au fost gandite si oferite Premiile de Excelenta. Pe care cineva ca Mihaela Constantinescu s-ar putea sa il merite cu prisosinta pentru zona de educatie, in timp ce cineva ca Vlad Constantinescu s-ar putea sa il merite pentru zona de dezvoltare si impunere a unui nou sport la nivel mondial.

Este greu sa ii compari pe cei doi si sa faci un clasament - sunt mere si pere.


Am avut in ultimele luni o serie de discutii cu tineri care m-au abordat spunandu-mi ca vor sa faca marketing sportiv. Au fost foarte surprinsi cand i-am intrebat ce anume vor sa faca exact? Evenimente, Client Service, Copywriting, Art Direction, Design, General Management, Project Management, Athletes Representation, Strategie, Vanzari, ...? Marketingul sportiv este un domeniu foarte larg si include foarte multe specializari.


Tocmai de aceea anticipez mari dificultati in a realiza cu adevarat un top relevant - greu de stabilit criteriile care sa acopere intregul spectru.


Cover Photo byMagda EhlersfromPexels