Trenduri & ceea ce ar trebui să fie trenduri în sportul românesc

    Peste cateva saptamani o sa particip la o conferinta / dezbatere despre viitorul sportului brasovean si m-am apucat sa imi creionez o serie de idei, subiecte pe care sa le abordez.


    Cum va fi o dezbatere despre viitor, cred ca nu poate lipsi o discutie despre care sunt trendurile din sport - subiect pe cat de important, pe atat de dificil de abordat.


    Ma gandesc sa recomand doua unghiuri:

    - trendurile din sportul romanesc

    - ceea ce ar trebui sa fie trendurile din sportul romanesc, dar nu sunt


    Cateva exemple de trenduri (lucrez saptamanile viitoare la difinitivarea lor):

    - Globalizarea in adevaratul sens al cuvantului

    Pana nu demult, internationalizarea se intampla pur si simplu. Marile cluburi nu alocau resurse foarte ample pietelor globale. Acest lucru se schimba, au aparut structuri interne care se ocupa de globaliare, de atragerea si mentinerea fanilor din intreaga lume. Romanii sunt doriti si urmariti activ de Real Madrid, FC Liverpool, etc.


    - Asaltul asupra timpului liber al oamenilor

    O zi are 24 de ore. Sub asaltul continutului creat practic de toata lumea (de media, de fani, de sportivi, de cluburi, de federatii...) oamenii nu o sa aiba timp fizic pentru a acoperi mai multe sporturi astfel incat multe sporturi vor iesi complet de pe radarul lor.


    - Analfabetismul sportiv

    Mult prea multi romani nu (mai) stiu regulile sporturilor. Nu mai stiu sportivii, cluburile aflate in competitie si le este extraordinar de greu sa le placa ceea ce vad la televizor sau, daca se nimeresc, in tribune


    - Live video la live events

    Tehnologia 5G va permite tuturor spectatorilor acces instant la video ceea ce va face inutila interzicerea reluarilor fazelor importante. Aparitia VAR-ului reduce deja controversele asupra fazelor.


    Cateva exemple de ceea ce ar trebui sa fie trendurile din sportul romanesc, dar nu sunt

    - Activarea Diasporei

    Sa constientizam ca sunt 3 milioane de romani care traiesc in afara tarii si foarte multi dintre ei vor sa se identifice cu proiecte frumoase din tara


    - Turismul sportiv intern

    Sa incurajam fanii sa descopere Romania insotind echipele lor de suflet. Este dovedit ca oamenii cheltuie resurse importante pentru a fi alaturi de echipele lor - daca simt ca acest lucru merita facut.


    - B2B si BtoC

    Cluburile (organizatiile sportive) sa fie gandite si sa se comporte ca brandurile. Sa targeteze activ oamenii, nu doar potentialii parteneri corporate