• Lorand Boți Balint

Tricouri Suporter - ediție limitată

Prin 2015 am dat un brief catre toate echipele de creatie din Leo Burnett Romania pentru tricouri de suporter de handbal. Toate echipele au fost rugate sa gandeasca minim un design de tricou de suporter. De aici a aparut si Sunt dac pe dinauntru o idee care pornea de la E un dac in fiecare dintre noi, Handbalul scoate dacul din tine.


Ce ar fi daca am avea imprimat pe interiorul tricourilor de suporter cate un chip de dac? Cand Romania marcheaza un gol, suporterii isi pot pune pe cap tricoul – intr-un gest similar cu cel facut de unii sportivi cand reusesc o performanta. In momentul acela, chipul de dac este relevat celor din jur.



Foarte, foarte faina ideea, am avut o singura interventie: nu toti fanii din tribuna sunt trasi ca prin inel asa ca, pentru a evita niste imagini mai putin reusite cu oamenii la bustul gol, le-am facut cu dubla fata astfel incat cei care le trag pe cap sa ramana totusi imbracati.


Marketingul inseamna in primul si in primul rand intelegerea publicului pentru care realizezi proiectele. Chiar daca automat numarul de tricouri care urmau sa fie produse* urma sa se reduca semnificativ, e de preferat in fata riscului estimat.

Un moment mai delicat a aparut la cateva zile dupa aprobarea de catre toata lumea a proiectului. Un coleg a descoperit ca olandezii facusera ceva similar la fotbal, cu chipurile jucatorilor din nationala lor.


Ce facem mai departe?


Consultandu-ma cu Capa, liderul echipei de creatie a Leo Burnett, si fara absolut nicio ezitare, am dat verde sa mergem inainte: avem un concept, Handbalul scoate dacul din tine, avem o activare foarte buna a conceptului, Sunt dac pe dinauntru. In plus, cu executia tricoului cu dubla fata cu imprimeu pe interior, avem si un element de noutate, de prospetime, dubla fata. Asta este.


PS. Productia a fost realizata de BRD Societe Generale, partener al FRH